Dit zijn wij. Het team van openbare basisschool Jan Ligthart aan de Talmastraat 1 in Zelhem. We stellen ons graag aan u voor. Tegelijkertijd weten we dat de school niet om ons als team draait, maar om uw kind. We maken daarom graag eens kennis. Klik hier voor een afspraak.
Naar school gaan betekent nieuwe kansen, nieuwe vriendschappen en nieuwe ontdekkingen. We werken op de Jan Ligthart samen aan de groei en ontwikkeling van jullie kinderen, niet alleen op verstandelijk gebied, maar ook op sociaal, emotioneel en creatief vlak.
Op de Jan Ligthart geloven we in het creëren van een positieve leeromgeving waarin iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt. We moedigen nieuwsgierigheid, creativiteit en een liefde voor leren aan. Het verbeteren van een persoonlijk record vind ik is net zo belangrijk is als kampioen worden.
Pedagogisch professional
Als pedagogisch medewerker op de peuterspeelgroep vind ik het ontzettend leuk om de kinderen te laten leren en zo te laten groeien. Dit op een ‘spelende-wijs’, zodat ze er zelf plezier aan beleven. De natuurlijke nieuwsgierigheid van de kinderen is dan ook het uitgangspunt voor mij.
Pedagogisch professional
Het aan de zijlijn staan van elke groei die een kind doormaakt. Een glimlach toveren op een gezicht of juist een goed gesprek voeren als een kind zich even wat minder voelt. Samen leuke activiteiten bedenken en zorgen voor een leuke dag voor iedereen. In samenwerking met ouders ervoor zorgen dat ieder kind zich op zijn eigen tempo kan ontwikkelen. Dat is waarom ik graag werk bij stichting spelenderwijs.
Groep 1/2A (ma – do – vrij)
Ik kan er echt van genieten als kinderen gaan stralen wanneer ze een moeilijke opdracht “eindelijk” snappen. Ik vind het belangrijk om kinderen bewust te maken van hun eigen werkhouding en ze zelfvertrouwen te geven, zodat ze alles eruit halen wat erin zit en ze een goed gevoel krijgen over zichzelf.
Groep 1/2A (di-woe)
Groep 3 (ma)
Groep 6 (vrij)
Obs Jan Ligthart staat voor Eigen-Wijs-Worden. Ik wil dat iedereen tot leren komt binnen de “Eigen” mogelijkheden. “Wijs”heid staat niet alleen voor kennis, maar zeker ook in de omgang met anderen. Bij “Worden” denk ik aan de toekomst van het kind. Naast de vraag: “Wat?”, is ook belangrijk: “Wie je wilt worden?” Ik ben leerkracht geworden, omdat dit me past en ik zo mezelf kan zijn Groep 1/2B (ma t/m woe)
Power
Onderbouwcoördinator
Op onze school is er aandacht voor alle kinderen. Voor met name de rustige en teruggetrokken kinderen hebben wij onze eigen weerbaarheidstraining: POWER! Als POWER-trainer hoop ik dat alle kinderen aan het eind van groep 8 met een gezonde dosis POWER mogen door stromen naar het V.O.
Groep 1/2B (do – vrij)
Een veilige en uitdagende omgeving creëren waarin kinderen kunnen uitblinken in wie zij zijn, dat is mijn doel als leerkracht! Vanuit vertrouwen en een rijke leeromgeving hoop ik dat kinderen zich uitgenodigd voelen om dingen in te brengen, dingen te ontdekken en zichzelf te ontwikkelen.
Groep 3 (di t/m vrij)
Op onze school vind ik het belangrijk dat een kind met plezier naar school gaat. Naast het lesgeven vanuit de verschillende methodes, kan ik als leerkracht in de klas ook erg genieten van onverwachte leermomenten uit spontane situaties. Ook vind ik het belangrijk dat er naast het werk ook tijd is voor informele momenten. Uit die momenten komt ook veel moois naar voren, zowel op het gebied van leren als van de sfeer in de groep. Als een kind zich goed en prettig voelt, komt dit het leerproces op veel verschillende vlakken ten goede.
Groep 4 (ma t/m woe)
MR- Lid
Schoolhond
Als leerkracht ben ik er voor alle kinderen, zodat zij zich veilig en prettig voelen in de groep. Ieder kind is anders en verdient mijn vertrouwen. Ik probeer dat vertrouwen uit te stralen, zodat ieder kind zich op zijn eigen manier kan ontplooien. Zowel cognitief alsook sociaal-emotioneel.
Groep 4 (do-vrij)
Vertrouwenspersoon
Als teamlid van de ‘Jan Ligthart’ in Zelhem wil ik een positieve, oplossingsgerichte, actieve en enthousiaste leerkracht zijn. Ik heb inmiddels ruime ervaring in het basisonderwijs en heb de charme van alle leeftijdsgroepen mogen ervaren. ‘Never a dull moment’ maakt voor mij het onderwijs aantrekkelijk, ik houd namelijk van afwisseling en nieuwe uitdagingen en wil graag elk kind zijn talenten leren ontdekken en ontwikkelen.
Groep 5 (ma t/m vrij)
Als leerkracht vind ik het belangrijk om een veilige en warme omgeving te creëren, waarin ieder kind zich gehoord en gezien voelt. Elk kind is uniek en verdient de ruimte om te groeien op zijn of haar eigen manier. Naast het geven van onderwijs is mijn doel om kinderen te helpen zich te ontwikkelen tot de beste versie van zichzelf.
Groep 6 (ma t/m do)
MR-lid
Vertrouwen is voor mij het sleutelwoord. De kinderen in je klas moeten zich fijn voelen. Vertrouwen is geloven in de talenten van de kinderen.
Groep 7 (ma t/m vrij)
Een rustige en open sfeer in de klas helpt kinderen om zich veilig te voelen en tot leren te komen. Creativiteit en afwisseling maken de lessen levendig en betekenisvol. Ik vind het zeer waardevol om een heldere communicatie met leerlingen, ouders en collega’s te hebben. Dit zorgt ervoor dat iedereen weet waar hij aan toe is. Zo ontstaat er een fijne basis om samen te werken aan de ontwikkeling van ieder kind.
Groep 8 (ma t/m vrij)
ICT
Bovenbouwcoördinator
Als leerkracht wil ik alle leerlingen uitdagen en ondersteunen om er het beste uit te halen. Iedere leerling heeft een eigen leertempo en ontwikkelmogelijkheden. Ik vind het belangrijk dat je als leerkracht meebeweegt met de leerlingen. Ik wil voor de leerlingen een coach zijn in hun leerproces. Het geven van vertrouwen vind ik daarbij belangrijk. Elk kind moet zich veilig en prettig voelen op school en in de klas.
Groep 8 (ma-di)
LIO-stagiaire
Op onze school vind ik het belangrijk dat kinderen zich kunnen ontwikkelen tot zelfstandige en zelfbewuste leerlingen. Door hen verantwoordelijkheid te geven voor hun eigen werk en keuzes, groeien ze in zelfvertrouwen en ervaren ze dat hun inzet ertoe doet. Daarnaast leert ieder kind op zijn eigen manier en vind ik het waardevol om hier zo goed mogelijk op in te spelen. Door aan te sluiten bij de talenten en mogelijkheden van ieder kind, kan ik bijdragen aan een leeromgeving waarin leerlingen zich gezien en gehoord voelen.
Conciërge (maandagochtend)
Onderwijsondersteuner (woe-do)
Ik vind het belangrijk om kinderen een goede basis aan te leren. Hierbij staat de ontwikkeling van de zelfredzaamheid en zelfstandigheid voor mij centraal. Daarnaast stimuleer ik de fantasie, creativiteit en het spelenderwijs leren van kinderen. Een fijne, plezierige basisschooltijd bij ons op school: dat is waar ik aan wil bijdragen!
Onderwijsondersteuner (ma t/m vrij)
Vertrouwenspersoon
Anti-pestcoördinator
Ik vind het belangrijk dat iedereen zich veilig voelt en zichzelf kan zijn. Iedereen is tenslotte uniek en leert op zijn of haar manier. In mijn werk streef ik ernaar om te leren van en met elkaar in een gezellige sfeer, waarbij kinderen zich ontwikkelen op hun eigen manier.
Intern Begeleider (ma-di-do)
Zorg dragen voor de ontwikkeling van al onze kinderen; daar sta ik voor. Kinderen tot ontwikkeling laten komen en ze dingen zien doen die ze voorheen niet lieten zien. Door samen met de leerkrachten naar kinderen te kijken, bereiken dat ze stap voor stap verder gaan en uiteindelijk er klaar voor zijn om de stap naar het voortgezet onderwijs maken.
Directeur (di t/m vrij)
Als directeur van OBS Jan Ligthart zie ik elke dag hoe belangrijk het is dat kinderen zichzelf kunnen zijn en hun eigen talenten ontdekken. Met onze slogan Eigen-Wijs-Worden moedigen we leerlingen aan om hun talenten te ontdekken en met vertrouwen hun eigen pad te volgen. We leren hen samen te werken, respectvol met elkaar om te gaan en verantwoordelijkheid te nemen. Zo zie ik onze leerlingen stap voor stap groeien tot betrokken en zelfstandige kinderen, klaar voor hun volgende stap.